❖گروه رزمی فرهنگی مرصاد❖

۞☫عشق تمام معادلات را بهم میزند☫۞

❖گروه رزمی فرهنگی مرصاد❖

۞☫عشق تمام معادلات را بهم میزند☫۞

اعلام صحت حدیث ثقلین از کتب اهل سنت

اعلام صحت حدیث ثقلین از کتب اهل سنت

 نبی مکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرموده که:انی تارک فیکم الثقلین، کتاب الله و عترتی اهل بیتی.کتاب خدا و اهل بیت (علیهم السلام) و عترتم را در میان شما به عنوان یک ثقل و مایه گرانبها می گذارم.(صحیح مسلم، ج4، ص1873 (چاپ جدید) - صحیح مسلم، ج7، ص123)

همچنین جناب ترمذی با سند صحیح نقل می کند:

إنی تارک فیکم ما إن تمسکتم به لن تضلوا بعدی أحدهما أعظم من الآخر کتاب الله حبل ممدود من السماء إلى الأرض وعترتی أهل بیتی ولن یتفرقا حتى یردا على الحوض فانظروا کیف تخلفونی فیهما.من میان شما، کتاب خدا و عترتم اهل بیتم را می گذارم و اینها از همدیگر جدا نمی شوند تا اینکه در کنار حوض به من برسند.(سنن الترمذی، ج5، ص329)

ابن کثیر دمشقی، با اینکه نهایت اهتمام دارد که روایات مربوط به فضائل امیرالمومنین (علیه السلام) را تضعیف کند و متهم به وضع و جعل کند، می گوید:و قد ثبت فی الصحیح أن رسول الله صلى الله علیه و سلم قال فی خطبته بغدیر خم: إنی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی و إنهما لم یفترقا حتى یردا على الحوض.

در سند صحیح آمده که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) مردم را به کتاب خدا و عترت (علیهم السلام) توصیه کرده است.

تفسیر ابن کثیر، ج4، ص122

ابن کثیر باز هم در کتاب البدایه و النهایه می گوید:

قال شیخنا ابو عبدالله الذهبی: و هذا حدیث صحیح.

استاد من، ذهبی - که از استوانه های علمی اهل سنت و از رجال شناسان بنام اهل سنت است - می‌گوید: این روایت صحیح است.(البدایه و النهایه لإبن کثیر، ج5، ص228)

ناصر الدین البانی می گوید:

حدیث ثقلین صحیح است.(صحیح جامع صغیر، ج2، ص217)

هیثمی می گوید:

حدیث ثقلین صحیح است.(مجمع الزوائد هیثمی، ج1، ص170)

حاکم نیشابوری می گوید:

حدیث ثقلین صحیح است بنابر شرط شیخین.(مستدرک حاکم، ج9، ص109)

ابن حجر مکی می گوید:

روایت صحیح است.(الصواعق المحرقه، ص122)

ابن حجر می‌گوید:

ثم اعلم أن لحدیث التمسک بهما طرق کثیرة وردت عن نیف و عشرین صحابیا.

حدیث ثقلین از بیست و چند نفر از صحابه نقل شده است.

بعد ایشان می‌گوید بعضی از آنها در حجة الوداع بوده، بعضی در مدینه بوده و در غدیر خم و هنگام مراجعت از طائف، نبی مکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) حدیث ثقلین را نقل کرده است.(الصواعق المحرقه، ص 124، طبع مصر)

ثانی بن انور مصری شافعی مذهب، می گوید:حدیث ثقلین در حد تواتر است.(الزهرة العشرة فی حدیث العترة، ص69)

پس اینکه شیعه سراغ صحابه نمی رود یا سراغ صحیح بخاری و صحیح مسلم یا دیگر صحاح نمی رود، به خاطر توصیه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است که شما به سراغ کتاب خدا و عترت بروید.

تذکر:
این مطالب فقط برای روشن کردن حق بوده و هیچ منافاتی با اتحاد ندارد.

برچسب ها:
حدیث ثقلین.ثقلین.صحت حدیث ثقلین.کتب سنت.شیعه.حقانیت شیعه.اثبات از سنت.اعلام صحت حدیث ثقلین از کتب اهل سنت.شیعیان.شیعه ها.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد