❖گروه رزمی فرهنگی مرصاد❖

۞☫عشق تمام معادلات را بهم میزند☫۞

❖گروه رزمی فرهنگی مرصاد❖

۞☫عشق تمام معادلات را بهم میزند☫۞

چرا مسجد جمکران ساخته شد؟

«به نام خالق عشق»

پاسخ:

شب‌ سه‌ شنبه‌، هفدهم‌ ماه‌ مبارک‌ رمضان‌ 393 هجری‌،   در سرای‌ خود خفته‌ بودم‌ که‌ جماعتی‌ به‌ درِ سرای‌ من‌ آمدند. نصفی‌ از شب‌ گذشته‌ بود. مرا بیدار کردند و گفتند: «برخیز و امر امام‌ محمد مهدی‌ صاحب‌ الزمان‌  ، صلوات‌ الله علیه‌ را اجابت‌ کن‌ که‌ ترا می‌خواند».
 حسن‌ بن‌ مثله‌ می‌گوید: «من‌، برخاستم‌ و آماده‌ شدم‌» چون‌ به‌ در سرای‌ رسیدم‌، جماعتی‌ از بزرگان‌ را دیدم‌. سلام‌ کردم‌. جواب‌ دادند و خوشامد گفتند و مرا به‌ آن‌ جایگاه‌ که‌ اکنون‌ مسجد (جمکران‌) است‌، آوردند».
 چون‌ نیک‌ نگاه‌ کردم‌، دیدم‌ تختی‌ نهاده‌ و فرشی‌ نیکو بر آن‌ تخت‌ گسترده‌ و بالش‌های‌ نیکو نهاده‌ و جوانی‌ سی‌ ساله‌، بر روی‌ تخت‌، بر چهار بالش‌، تکیه‌ کرده‌، پیر مردی‌ در مقابل‌ او نشسته‌، کتابی‌ در دست‌ گرفته‌، بر آن‌ جوان‌ می‌خواند.
 بیش‌ از شصت‌ مرد که‌ برخی‌ جامة‌ سفید و برخی‌ جامة‌ سبز بر تن‌ داشتند، برگرد او روی‌ زمین‌ نماز می‌خواندند.
 آن‌ پیر مرد که‌ حضرت‌ خضر (علیه السلام) بود، مرا نشاند و حضرت‌ امام‌ (علیه السلام) مرا به‌ نام‌ خود خواند و فرمود: «برو به‌ حسن‌ بن‌ مسلم‌   بگو: «تو، چند سال‌ است‌ که‌ این‌ زمین‌ را عمارت‌ می‌کنی‌ و ما خراب‌ می‌کنیم‌. پنج‌ سال‌ زراعت‌ کردی‌ و امسال‌ دیگر باره‌ شروع‌ کردی‌، عمارت‌ می‌کنی‌، رخصت‌ نیست‌ که‌ تو دیگر در این‌ زمین‌ زراعت‌ کنی‌، باید هرچه‌ از این‌ زمین‌ منفعت‌ برده‌ای‌، برگردانی‌ تا در این‌ موضع‌ مسجد بنا کنند».
 به‌ حسن‌ بن‌ مسلم‌ بگو: «این‌ جا، زمین‌ شریفی‌ است‌ و حق‌ تعالی‌ این‌ زمین‌ را از زمین‌های‌ دیگر برگزیده‌ و شریف‌ کرده‌ است‌، تو آن‌ را گرفته‌ به‌ زمین‌ خود ملحق‌ کرده‌ای‌! خداوند، دو پسر جوان‌ از تو گرفت‌ و هنوز هم‌ متنبّه‌ نشده‌ای‌! اگراز این‌ کار بر حذر نشوی‌، نقمت‌ خداوند، از ناحیه‌ای‌ که‌ گمان‌ نمی‌بری‌ بر تو فرو می‌ریزد».
 حسن‌ بن‌ مثله‌ عرض‌ کرد: «سیّد و مولای‌ من‌! مرا در این‌ باره‌، نشانی‌ لازم‌ است‌؛ زیرا مردم‌ سخن‌ مرا بدون‌ نشانه‌ و دلیل‌ نمی‌پذیرند».
 امام‌ (علیه السلام) فرمود: «تو برو رسالت‌ خود را انجام‌ بده‌، ما در این‌ جا علامتی‌ می‌گذاریم‌ که‌ گواه‌ گفتار تو باشد. برو به‌ نزد سیّد ابوالحسن‌، و بگو تا برخیزد و بیاید و آن‌ مرد را بیاورد و منفعت‌ چند ساله‌ را از او بگیرد و به‌ دیگران‌ دهد تا بنای‌ مسجد بنهند، و باقی‌ وجوه‌ را از رهق‌   به‌ ناحیة‌ اردهال‌ که‌ ملک‌ ما است‌، بیاورد، و مسجد را تمام‌ کند، و نصفِ رهق‌ را بر این‌ مسجد وقف‌ کردیم‌ که‌ هر ساله‌ وجوه‌ آن‌ را بیاورند و صرف‌ عمارت‌ مسجد کنند.

اللهم عجل لولیک الفرج


دعا بفرمایید لطفا!!


برچسب ها:

آشنایی با مسجد جمکران.آشنایی با جمکران.عکس جمکران.آشنایی با مسجد مقدس جمکران.چرا مسجد جمکران ساخته شد؟.چرا جمکران ساخته شد؟.مسجد مقدس جمکران.نماز در مسجد جمکران.تصاویر مسجد جمکران.ملاقات با امام زمان.امام زمان.صاحب الزمان.امام مهدی (عج).امام مهدی (ع).چرا جمکران در قم ساخته شد؟.چرا جمکران در مکان کنونی واقع است؟.گروه مرصاد.گروه رزمی فرهنگی مرصاد.jamkaran pic.

نظرات 3 + ارسال نظر
محب علی سه‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 17:14 http://salam2.blogsky.com

با سلام به شما همسنگر :
از اینکه به وبلاگ من سر زدید ممنونم
من با افتخار شما رو لینک می کنم ولی با چه اسمی دوست دارید لینک کنمتون !
اسم لینک منو بزارید عقیدتی ، سیاسی ، مذهبی سلام 2
ممنون
یا علی
اسم لیکتونو بگید ؟

سلام به شما
خواهش میکنم کار ساده ای بود!!
چشم ما شما رو لینک میکنیم با افتخار اما سر در وبلاگ گنده زدیم: «گروه رزمی فرهنگی مرصاد» با این نام مارو لینک کنین لطفا
علی یارتون
باز هم بما سر بزنین

ammareyoon چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 13:25 http://ammareyoon.blogfa.com

salam ham sanga veladate montageme zahra ra be emame asr va be hojate khoda roye zamin va be shoma tabrik migam

سلام به شما
من هم به شما عزیز و تمامی مستضعفان و مظلومین و ائمه اطهار و تمامی مسلمانان تبریک میگم.
به امید ظهور حجت الله (عج)

amk110 شنبه 17 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:24

محمد جان خسته نباشی

تشکر ممنون زنده باشین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد