❖گروه رزمی فرهنگی مرصاد❖

۞☫عشق تمام معادلات را بهم میزند☫۞

❖گروه رزمی فرهنگی مرصاد❖

۞☫عشق تمام معادلات را بهم میزند☫۞

پاسخ به نظر دوستم...

طی مطالب قبلی که در مورد دلار بود دوستم تو وبلاگ(سکولار،دموکرات،لیبرال) خودش گفته که نظری در مورد مطلبت دارم والا من هر چقدر خوندم متوجه نشدم پاسخ به مطلب منه یا نه!!!!

فقط میدونم تنها چیزی که در اون مطلب به عنوان نظر گفتم این جمله بود:

ولی من فکر میکنم دولت توانش رو داشته باشه و منتظر تا ولع مردم برا ارز زیاد بشه بعد تزریق کنه ولی در انتها میگم که و الله عالم!!

و دیگه هیچی بدون هیچ توضیحی نمیدونم چطور ذهن من رو خونده دوست ما!!

بخونید مطلب ایشون و پاسخ حقیر سر وپا تقصیر رو...

از کسانی که میتونن خواهش میکنم نظر بدن و مطلب رو بخونن


سلام علیکم برادر.

 

به به،به به.میبینم که شما هم بله.  

 

دیگه وقتی ائمه جماعت به آقای احمدی نژاد میگن : رییس جمهور مردم رو هالو فرض نکند ( تیتر یک " روزنامه مغرب " - شنبه 15 مهر 1391 ) ،شما باید هم بنالی.حالا صبر کن،این ملت با بصیرت همیشه در صحنه و همیشه بیدار هنوز دارن نفس میکشن،هنوز جا هست باز هم

 

فرمودی دلار چقدر شد؟4600 تومان؟ همش همین قدر؟ تا 7 هزار تومانش با من. 

 

گفتی دولت میتونه نرخ رو کنترل کنه؟.به به،مدیریت شکوهمند ، که یک نسخه اش رو هم برای جهان میپیچیم.این دولت عدالت محور و مهر پرور و امنیت گستر سه ماهه پس یک مرغ بر نیومده،بخواد دلار رو کنترل کنه؟.ای دل ساده.

 

نمیدونم مطلعی یا نه که وقتی تحریم بشیم و نتونیم صادرات داشته باشیم ارز توی کشور کم میشه،وقتی ارز کم بشه،گرون میشه،وقتی گرون بشه احتکار میشه،وقتی احتکار بشه میشه چی؟ آسمون رو نگاه کن،میره تا اونجا بالا قیمتش.

 

خلاصه.دیدی بعضی ها میگن:نور به قبر شاه بباره،ارزونی بود،فراوونی بود،عالی بود و فلان؟ ( علامت سوال به نشانه ی سوال پرسیدن است و نه تایید حرف ).حالا ما باید برای نوه هامون بگیم:آره یادش بخیر،یک زمانی بود دوره ی آقای خاتمی بود.اوضاع خیلی بود،یک مکتوبه ای بود به اسم روزنامه که آزادی نسبتا مناسبی داشتن.یک سیستم مالی داشت به اسم اقتصاد.جای این شبکه ملی اطلاعات ( اینترنت ملی،اینترنت حلال ) یک شبکه ای بود که به دنیا وصل بود،وقتی بهش وصل میشدی مستقیم میرفتی توی سایت گوگل و قبلش لازم نبود وضو بگیری و بری سایت یاحق.کام.

 

میشد از توش موسیقی ( جهت آگاهی نوه مون باید بگیم موسیقی صدای زیبا بوده،چون اون موقع موسیقی منقرض شده ) از توش دانلود میکردیم،وسیله های نقلیه راه دورشون پرواز میکرد و اسمش هواپیما بود و از دیار اسلام خالص و ناب محمدی  ( تهران علیه سلام و آله) دو سوته میرفتی به دیار کفر و شیطان ناب بزرگ ( واشنگتن لعنت الله علیه و آله ).کشورهای دیگه توی تهران نماینده داشتن و اسمشون سفیر بود و ما میرفتیم جلوشون و میگفتیم مرگ بر کشورتون،در عین حالی که باهاشون رابطه داشتیم ( منظور سفارت انگلیس و فرانسه و آلمان هست ) و فرزندان بزرگان نظام ما توی کشور اونا درس میخوندن،حتی بعضی از بزرگان نظام برای کوچک ترین مسائل پزشکی میرفتن به همون کشوری که میگفتیم مرگ بهش،خیلی از نماینده های مجلس ما، ویزای کثیف و پلید شینگن داشتن.ما میگفتیم مرگ به کشورتون و اونا هم انگار نه انگار،همین طوری ما رو نگاه میکردن.

 

یادش بخیر اون دوره،عجب دوره ای بود.سفره هاش با صفا بود،ارزونی هاش رو به فضا بود ( یعنی هی ارزون تر میشد همه چیز )،قلب ها پر از وفا بود.دلار در عرض 8 سال فقط هزار ریال یا صد تومان ( واحد پول اون موقع ) گرون شد.خوب فرزندم،قصه ی ما به سر رسید،ملت ایران به خوشبختی نرسید.

 

و این بود گفت و گوی ما با نوه هامون در آینده 

 

 

داداش،میخوام این نظرم منتشر بشه.بدون سانسور.ببینم چی می کنی.

 

موفق باشی



نکته: خوب دیگه،اینم نظر من.

«بسم الله»

علیک السلام

به دلیل طولانی نشدن فقط پاسخ به سوالات و حرفات رو میدم نه تعنه ها و کنایه ها...

1.این نظر شخصی من بود در آخر حرف هام

2.از قضیه کم شدن ارز به دلیل نفت مطلع هستم و میدونم چه خبر هستش و من نتیجه نگرفتم فقط و فقط احتمالات ساده رو گفتم که حالتی پیش میاد از این راه با گذر زمان نتیجه مشخص میشه.

3.حمایتت از آقای خاتمی به دلیل تفاوت نظر من با تو هستش(من آقای خاتمی رو کاملا رد نمیکنم) هر رئیس جمهوری یه سری خوبی ها و یه سری ضعف داره، در ضمن بحث آزادی واضحه که اجرا نشده( آقای خاتمی هم میخواست فضای باز ایجاد کنه که مخالفان خودش رو داشت) همه هم این رو میدونن.

4.شما هنوز در دشمنی آمریکا با ما شک داری و مشخصا آمریکا رو دشمن نمیدونی؟!! دلیلش هم خدمات بسیار شگرف آمریکا در برابر مکیدن منابع طبیعی دنیاس و گرفتن پول همون خدمات از تمامی کشور هاس که بازهم تولید میکنه فقط برای فروش!! منم نمیگم نگیره اما خدمت نکرده فقط تجارت کرده؛ بگذریم که فعلا دارو های امریکایی با همون بحث تجارت( نه خدمت) به کشور می اومدن باز هم تحریم شدن؛ نظام سلطه همیشه سعی در جذب افکار داشته و داره چون فقط و فقط براش سود دارن(البته طبیعیه) و این غصه(درسته) سر دراز دارد....

5.اینکه ملت ایران به خوشبختی میرسه یا نمیرسه رو شما پیش بینی کردی من اصلا اعتقادی به این پیش بینی ندارم و مث بعضی ها هم نمیگم گل و گلاب هستش؛ تنها چیزی که من بهش فکر میکنم تلاشه نه داستان نوشتن نه یه مشت نوشته....

من کل زورم رو برای سر بلندی ایران و اسلام میزنم و هیچ وقت هم پشیمون نمیشم.

درضمن من با نوه ام اینجوری حرف نمیزنم، بعد از اینکه عقل و اختیار داشت براش وقایع رو توضیح میدم و اگر خواست قضاوت کنه باهاش حرف میزنم(اونم فقط به اندازه یه نظر).

من سانسور بلد نیستم ولی نظرت رو میتونستی جوری بنویسی که منتقدانه باشه نه جوری که من احساس کنم دارم یه مطلب جدا میخونم.

در کل تو این مطلب نقد مطلب من نبود!!!!

تعجب کردم،شما یه سری مطلب رو نوشتی نه مرتبط با حرف من.

قضاوت فقط با خواننده مطالب....

شما هم موفق باشی

التماس دعا...

نظرات 1 + ارسال نظر
یک آزادی خواه دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 05:31 http://1azadikhah.mihanblog.com

سلام محمد جان.خوبی عزیز؟

لطفا بزرگواری کن و جواب حقیر را در صفحه ی اصلی در ذیل مطلب " پاسخ به نظر دوستم " درج کن.با تشکر.

داداش،بهتره که اول بحث،من یک مطلبی رو بگم و اون اینه که متن من طعنه و کنایه ای به شخص شما نداشته و نداره و اگر این طعنه و کنایه را در مورد مسئولین بی کفایت بگیریم،لطف بزرگی در مورد من صورت گرفته شده.

این که می فرمایید متوجه نشدید که مطلب من اعتراض به نظر شما در مورد توانایی دولت در کنترل دولت بوده یا خیر،برای من چیز عجیبی نیست چون تمامی مطلب من نفی نظر شما در مورد کنترل قیمت ارز نبود و اکثرش اعتراض به بی کفایتی و بی تفاوتی مسئولان بود.به عبارتی من خواستم با یک تیر،دو نشان را بزنم.(هم نفی نظر شما در مورد کنترل قیمت ارز،هم اعتراض ).این جهت توضیح نظر قبلی من.

اما پاسخ به نظر شما :

مورد 1 و 2 که جای بحث نداره.

3_ در این که هر رییس جمهوری خوبی و بدی داره که شکی نیست.آقای احمدی نژاد هم خدمت های بسیاری انجام داده و من منکر نمیشم.منتهی وقتی بحث قیاس بین خدمت و خیانت یک فرد میشه و نمره میدیم و نمره ی اون فرد رو با دیگری قیاس میکنیم قضیه فرق میکنه.برای درک بهتر من باید همه ی خدمت ها و خیانت های آقای خاتمی را بررسی کرد و نمره داد و همین طور در مورد آقای احمدی نژاد و ببینیم چه کسی بهتر بوده و بهتر عمل کرده.در مورد اینکه آقای خاتمی خواهان فضای باز بود و بعضی ها نگذاشتن ممنونم که قبول دارید و اقرار میکنید.

4_ محمد جان،ما ایرانی ها یک ضرب المثلی داریم که میگه: کار،کار انگلیسی هاست.و این ضرب المثل رو تا جایی به کار میبردیم که دعوای زن و شوهری هم تقصیره انگلیس بود و الان هم به صورت دیگری به کار میبریم و جای انگلیس رو با آمریکا عوض کردیم.حقیقت قضیه اینه که ما تقصیر تمام بی کفایتی ها،تمام بی سوادی ها و تمام تند روی ها و تمام ندانم کاری های خودمان رو گردن آمریکا میندازیم و از طرف دیگر معتقدیم هیچ غلطی نمیتونه بکنه که این تجمع ضدین هست و تجمع ضدین محاله.این تفکر کودکانه ی ما به همین جا ختم نمیشه.سابقه ی آمریکا در مورد " ایران پس از انقلاب " نسبتا پاکه.دشمنی آمریکا با ایران رو ما خودمون به وجود آوردیم.آمریکا حتی در جریان جنگ ایران و عراق در سال 1365 شمسی،به ایران کمک نظامی کرد که به قضیه مک فارلین معروف شد.پیشنهاد میکنم در مورد این مطلب در اینترنت تحقیق کنید. جدا از این مطلب بیاییم و از این اخلاق زشت " به دیگران پردازی و به خود نپرداختن " دست برداریم،خودمان به اندازه ی کافی مشکل داریم.گیریم که آمریکا تاجر است،به من و شما و ما ایرانیان چه مربوط؟تجارتش برای ما مگر مشکلی ایجاد کرده؟ما نیز اگر میتوانیم تاجر باشیم.در آخر این قسمت هم توصیه میکنم که کتاب " قلعه حیوانات " نوشته ی جورج اورول را بخوانید تا ریشه ی دشمن سازی و دشمن باوری را بهتر بشناسید.

من آمریکا را خادم بی جیره مواجب به بشریت نمیدانم ،همین طور ایران را.دیگر دوران " بده در راه خدا " گذشت،آن هم در مقیاس جهانی ( منظور اینه که در امر " بده در راه خدا "،در مقیاس جهانی عمل کردن،دورانش گذشته ).ایران هم اگر به کشورهای نظیر بولیوی و ونزوئلا و سوریه و فلسطین کمک بلا عوض میکند نه در جهت انسانیت و ... است که صرفا مقاصد سیاسی دارد.راجع به تحریم دارو هم اینو باید بگم که در اصل دارو تحریم نیست ولی چون سیستم خرید و فروش ایران تحریمه،در عمل ما به داروها دسترسی سخت تری داریم،نه اینکه به هیچ عنوان نداشته باشیم.این رو هم در پرانتز بگم که دیدگاه منفی شما در مورد سیاست خارجه آمریکا هست که تا حدودی حق با شما است و دیدگاه مثبت من در مورد سیاست داخلی آمریکا هست که البته ملاک کارآمدی اولی دیدگاه افکار عمومی جهانیان و ملاک کارآمدی دومی افکار عمومی کشور آمریکا است.

اما راجع به جذب افکار: امیدوارم البته منظور شما از این حرف من نبوده باشم،منتهی در صورت درست بودن حرف شما،جواب اینم است: حکومت ایران هم اگر میتونه جذب افکار کنه.ناراحتی نداره که.

5_ تلاش شما را ستایش میکنم،به تلاشتون ادامه بدید تا برسیم به جایی که بقیه کسانی که تلاش کردن و به نتیجه نرسیدن برسیم.در مورد اینکه تلویحا نوشتن رو امری ناپسند جلوه میدید ناراحت هستم و از شمایی که دانشجو هستید بعیده.مطبوعات،ارباب جراید،خبرگزاری،رسانه ها رکن چهارم از پنج رکن دموکراسی هستند و رسانه بدون نوشتن و تحلیل بی ارزش.اما در اینکه مردم ما به خوشبختی خواهند رسید یا نه،بهتر است دعوا نکنیم و قضاوت رو به مردم بسپاریم که همیشه گفتم: چه قضاوتی بهتر از مردم؟.

در مورد برخورد با نوه ها هم خوشحالم که به مسائل تربیتی اهمیت میدید و در این مورد با هم نظریم،منتهی من دست آویزی میخواستم که حرفم رو بزنم و این دست آویز " نوه " بود و اینجا باید گفت که: کاش نکته را بگیری و گیر به نکته ندهی.

خوب،فکر کنم واضح حرفم رو زده باشم.انشا الله تن درست،شاد و پیروز باشید.

سلام علیک
تعنه و کنایه به هر فردی که میخواد باشه باشه من نفس نظرت رو میگم که خیلی تعنه و کنایه داره و مشخصا تعنه و کنایه رو هیچ کس دوس نداره بهش زده بشه...
نظر شما فعلا ارتباطی زیادی به مطلب ارز و دلار من نداره!!
و شما میخوای یه سری مطلب رو برای بحث در مورد سیاست کنارش مطرح کنی و منم مخالف نیستم.
نفی نظر من که فعلا منتفی شده و ارز برگشته تا یه حدی ولی شما حق اعتراض داری به این وضع نابسامان بازار و اقتصاد!!
جواب به نظرت:
3-ببین عزیزم معیار من برای سنجش خوبی افراد3 چیزه: 1-زمان کارش 2-هدف کارش 3 -توانایی انجامش و مطمئنن زمان آقای خاتمی با زمان آقای احمدی نژاد تفاوت های بسیاری داشته(فعلا در مورد هدف و توانایی حرف نزدم...) و هنوز من در مورد سخت بودن کدومش بحث نکردم و به نظر من شرایط بسیاری دخیل هستن که میتونه مورد بررسی باشه...
4- خودت میدونی خدا رو شکر انسان سیاه و سفید نگری اصلا نیستم و سعی میکنم مطالب رو با تمام جزئیات و شرایطش بخونم(حمل بر خودستایی نشه من باب اعلام نظرم گفتم)
این جمله امام (ره) که آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. در مورد انقلاب به کار برده شده یعنی خیلی برداشت ها میتونه ازش بشه یکی از برداشت ها که به نظر من غلطه همینه که یعنی هیچ کاری بلد نیست بکنه!!! نه مطمئنن این تفکر امام نیست و اون صحبت با توجه به شرایط و زمان و قصد و هدف خودش گفته شده و من میتونم در موردش به صورت کامل بحث کنم.تجارت بحثش مشخصه اما تجارت برابر خدمت نیست مطلقا و این پر واضحه.
ممنون از معرفی کتابت...
داداش گرامی من شما داری حرفی رو میزنی که من تعجب میکنم ازش!!
بحث فعلی من در مورد سیاست های خارجی ایران و امریکاس و اونطرف قضیه جداست...
دارو تحریم شدش و مشخصا همین سخت گیر اومدنش موجب گرانی و بد بخت شدن انسان های بی گناه بسیاری میشه و من اینو میگم مطمئنن آمریکا داره تو تمام بعد های مختلف ایران رو تو فشار میذاره و کاری هم به انسانیت و غیره نداره و فقط هدف خودشو داره!!
کل تاریخ حکایت میکنه همه کشور ها برای منافعشون زحمت میکشن(چه اقتصادی چه اعتقادی چه سیاسی) اگر هم برخی جاها ما یا امریکا سعی در عقب نشینی داریم به دلیل شبیه بازی بودنه این جنگه و این بازی یه جا عقب نشینی یه جا حمله یه جا تحریم داره و همه بسته به شرایطه....
جذب افکار: من حالت کلی برای همه افکار تو دنیا رو گفتم این حرف به خودم و امثال خودمه که باید تلاشمون رو بیشتر کنیم تا حدی که شبهه ای برا کسی باقی نمونه و البته حرفت درسته فرصت برابر هستش اما یه نکته داره اونم میل انسانه که انسان ازش نمیتونه فرار کنه.
5-من کاری به نتیجه ندارم وظیفه الان من هر چی هست رو انجام میدم و مطمئنم اگر همه وظیفه شون رو انجام بدن دور نگارش هم متعالی میشه و اون کسایی هم که انجام ندادن رو تو قبر من نمیذارن و البته مطمئنن دارن حق بسیاری رو پایمال میکنن...
دموکراسی ارزشی رو من باهاش موافقم و هیچ ناراحتی هم نداره و این هیچ ارتباطی به دانشجو بودن یا نبودنم نداره!!
اما اینکه دموکراسی باید در نشر خبر باشه نه در تحلیلش و تحلیل باید به عهده افراد جامعه باشه البته تو این شرایط این حرف من ایده آل نیست و به دلیل جنگ رسانه ها هر دو طرف در حال تحلیل ضد هم هستن و این هم باز جای بحث بیشتر داره....
قضاوت با مردم....
نکته اگر درست باشه میگیرم و الا نقدش میکنم تا ببینم حقیقت اصلیش چیه اونوقت قبول یا ردش میکنم...
حرفات واضح بود اما بحثت بدون موضوع!!
من از این به بعد فقط با موضوع خاص بحث میکنم نه با چند موضوع ریشه ای که خودشون چندین شاخه دارن چون در حجم مطالب من جا نمیشه....
اللهم عجل لولیک الفرج
سلامت باشی و پایدار....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد