❖گروه رزمی فرهنگی مرصاد❖

۞☫عشق تمام معادلات را بهم میزند☫۞

❖گروه رزمی فرهنگی مرصاد❖

۞☫عشق تمام معادلات را بهم میزند☫۞

متعه حلال است یا حرام!! +سند تصویری

متعه(ازدواج موقت):

عقد و ازدواجی است که تفاوت آن با عقد دایم در چند چیز است:

الف): وقت معینی دارد و با رسیدن آن وقت این عقد تمام می شود.
ب) مهریه حتما باید معین شود.
ج): زن باید بعد از این عقد (اگر یائسه نباشد و دخول هم صورت گرفته باشد) 45 روز عده نگه دارد.
د): بعضی از حقوق زوجه بر زوج در این عقد وجود ندارد و بالعکس.

متعه در نظر اهل تسنن حرام میباشد اما چرا من نمیدانم؟؟؟!!

ولی ادله ی اثبات آن را برای حق طلبان و منصفان میگزارم.

این تحقیق با سند تصویری از کتاب صحیح مسلم است!!

ادله اثبات در ادامه مطلب...

منصفان و حق طلبان حتما بخوانند!!

1.متعه در قرآن:

فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً ? وَلَا جُنَاحَ عَلَیْکُمْ فِیمَا تَرَاضَیْتُمْ بِهِ مِنْ بَعْدِ الْفَرِیضَةِ ? إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلِیمًا حَکِیمًا ( سوره نساء - 24)

معنی:

«و از هر کدام از زنان به عقد متعه و نکاح موقت برخوردار شوید مهریه او را به عنوان واجب مالى بپردازید ، و در آنچه پس از تعیین مهریه [نسبت به مدت عقد یا کم یا زیاد کردن مهریه] با یکدیگر توافق کردید بر شما گناهى نیست ؛ یقیناً خدا همواره دانا و حکیم است .»

این آیه دلالت بر حلال بودن متعه دارد که روایات فراوانی دلالت بر آن دارند.(1)

2.تحریم خلیفه دوم(عمر) از متعه:

حدیثی در این مورد صحیح مسلم که از دیدگاه اهل تسنن از برترین کتاب ها پس از قرآن است من مشاهده نمودم وآن را با سند تصویری درج میکنم.

این مدرک به صورت PDF است و من از محیط رایانه تصویر برداری کرده ام.

برای دانلود صحیح مسلم و بخاری میتوانید به سایت اهل تسنن که:

www.tvquran.com

مدرک تصویری:



متن حدیث:

حَدَّثَنِی مُحَمَّدُ بْنُ رَافِعٍ حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ أَخْبَرَنَا ابْنُ جُرَیْجٍ أَخْبَرَنِی أَبُو الزُّبَیْرِ قَالَ سَمِعْتُ جَابِرَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ یَقُول کُنَّا نَسْتَمْتِعُ بِالْقَبْضَةِ مِنْ التَّمْرِ وَالدَّقِیقِ الْأَیَّامَ عَلَی عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ وَأَبِی بَکْرٍ حَتَّی نَهَی عَنْهُ عُمَرُ فِی شَأْنِ عَمْرِو بْنِ حُرَیْثٍ (2)

معنی:

از جابر بن عبد الله الأنصاری شنیدم که می گفت: ما در زمان رسول خدا و ابو بکر در مقابل یک مشت خرما یا آرد متعه می کردیم. تا اینکه عمر در قضیه عمرو بن حریث از آن نهی کرد.

البته در این مورد روایات مشابه بسیار است که ضعیف نیستند ولی اهل تسنن دو کتاب صحیح مسلم و بخاری را کاملا قبول دارند و دیگر جای تشکیکی نمی ماند!!

حال ما باید به کدام سنت عمل نمود؟؟ سنت جناب عمر؟ و یا سنت نبوی؟؟

حدیث دوم با اسناد های مختلف از کتب مختلف:

متن روایت:

متعتان کانتا علی عهد رسول الله و انا احرمهما و اعاقب.(3)

معنی:

یعنی دو متعه در زمان پیامبر اکرم صلوات الله علیه واله (حلال) بوده و من امروز آنها را حرام میکنم و مرتکبین آنها را به کیفر میرسانم.

برخی اسناد موجود با مقداری تغییر و با تشابه نیز هستند.

3.دلیل عقلی، اجتماعی حضرت علی (ع):

متن روایت:

لولا نهی عمر عن المتعه ما زنی الا شقی.(4)

معنی:

اگر عمر از متعه نهی نمیکرد هیچ زنایی واقع نمی شد مگر برای شقی و بدبخت.

حدیث بسیار واضح است و مشخص و گمان نمیکنم نیازی به تشریح باشد!!

نتیجه:

متعه حلال گشته توسط خدا و پیامبر (ص) حال چه کسی مانع آن است؟؟!!

قضاوت فقط با حق طلبان و منصفان است خود قضاوت کنید!!

تذکر: این مطالب فقط در جهت روشن شدن حق و پاسخ بوده والا هیچ منافاتی با اتحاد مسلمانان ندارد.



منابع:

1-سوره نساء آیه 24


2-صحیح مسلم ج2 ص 1023 باب نکاح المتعة واما در PDF این کتاب در قسمت 16 (الکتاب نکاح)

و در باب 3 از این قسمت(3) باب نکاح المتعة وبیان أنه أبیح ثم نسخ، ثم أبیح ثم نسخ، واستقر تحریمه إلى یوم القیامة ) و این روایت شماره 16 در قسمت 16 بوده(توجه اشتباه نشود) و در ص 712 در کتاب PDF است(البته سند تصویری موجود میباشد).

دیگر منابع این حدیث:

الجمع بین الصحیحین ج2 ص399 - سنن البیهقی الکبری ج7 ص237 - مسند أبی عوانة ج3 ص33- مصنف عبد الرزاق ج7 ص500 - معرفة السنن والآثار ج5 ص375 - التمهید لابن عبد البر ج10 ص112 - عون المعبود ج6 ص101 و...شبیه همین روایت در مسند احمد وکتب دیگر ذکر شده است.(مسند أحمد بن حنبل ج1 ص52 و ج3 ص325 و…)


3-تفسیر الرازی ج 2 / 167 وج 3 / 201 و 202 ط 1، شرح نهج البلاغة لابن أبى الحدید ج 12 / 251 و 252 وج 1 / 182، البیان والتبیان للجاحظ ج 2 / 223، أحکام القرآن للجصاص ج 1 / 342 و 345 وج 2 / 184، تفسیر القرطبى ج 2 / 270 وفى طبع آخر ج 2 / 39، المبسوط للسرخسی الحنفی باب القرآن من کتاب الحج وصححه ج، زاد المعاد لابن القیم ج 1 / 444 فقال ثبت عن عمر وفى طبع آخر ج 2 / 205 فصل اباحة متعة النساء، کنز العمال ج 8 / 293 و 294 ط 1، ضوء الشمس ج 2 / 94، سنن البیهقى ج 7 / 206، الغدیر للامینی ج 6 / 211، المغنى لابن قدامة ج 7 / 527، المحلى لابن حزم ج 7 / 107، شرح معانی الاثار باب مناسک الحج للطحاوی ص 374، مقدمة مرآة العقول ج 1 / 200.


4-جاء فی تفسیر الطبری ج 5 ص19 ، ط الأولى دار إحیاء التراث العربی. قال الحکم: قال علی رضی الله عنه : لولا أن عمر رضی الله عنه نهى عن المتعة ما زنى إلا شقى.
روى القرطبی فی تفسیره ج 3 ص 1700 ، ط دار الثقافة و روى عطاء عن ابن عباس قال : ما کانت المتعة إلا رحمة من الله تعالى رحم بها عباده ولولا نهى عمر عنها ما زنى إلا شقی -و قال السیوطی فی تفسیره الدر المنثور ج 2 ص 486 ، ط دار الفکر - وأخرج عبدالرزاق وأبو داوود فی ناسخه وابن جریر عن الحکم أنه سئل عن هذه الآیة أمنسوخة ؟ قال : لا وقال علی : لولا أن عمر نهى عن المتعة ما زنا إلا شقی.


آیا کافی نیست؟؟!!


برچسب ها:

متعه حلال است یا حرام.ازدواج موقت حلال است.متعه حلال است.متعه حرام است.چرا متعه حلال است.چرا ازدواج موقت حلال است.متعه چیست؟.متعه چیست.چرا متعه حرام است.تحریم عمر از متعه.تحریم خلیفه دوم از متعه.تحریم عمر از ازدواج موقت.دلایل اثبات ازدواج موقت.دلایل اثبات متعه.اثبات حلال بودن متعه.اثبات حرام بودن متعه.پاسخ به سولات متعه.شیعیان و متعه.صیغه موقت حلال است.صیغه موقت حرام است.صیغه موقت چیست؟.سند تصویری از کتب اهل تسنن.سند تصویری از متعه.اسناد از متعه.حلال بودن متعه.سند تصیری از اهل تسنن.سند تصویری از صحیح مسلم.متعه چرا حلال است.اثبات متعه با سند.اثبات متعه با سند تصویری.

نظرات 3 + ارسال نظر
سالار چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:14 http://www.1azadikhah.mihanblog.com

سلام محمد جان.

عزیز،من اصلا مایل نبودم وارد این قضیه بشم.ولی چون عربیم خیلی قوی نیست،ترجمه ی کلمه ی " اسْتَمْتَعْتُمْ " رو به دو تا سایت مترجم دادم که ببینم ترجمه اش چی میشه،خوب جواب اصلا اون چیزی که انتظار داشتیم نبود.بنابرین کل آیه رو به مترجمان اینترنتی دادم باز هم نتیجه اون نبود.سایت های مترجم:

http://translate.google.com

http://www.dic.e-l-a.ir

خودت ببین و قول بده بعد از دیدن نتیجه ، نظر منو منعکس کنی.

2_ مطلبی که هست اینه که طبق قانون ازدواج موقت ( هم از لحاظ قانون ایران و هم از لحاظ مذهب شیعه ) چه کسانی مجاز به انجام این ازدواج هستند؟آیا مردان زن دار مجاز به این ازدواج هستند یا قانون هیچ حکمی برایش صادر نکرده؟

3_ازدواج تا چه تعدادی برای یک مرد میسر هست در آن واحد؟یعنی آیا یک مرد میتواند در آن واحد با 10 زن ازدواج موقت انجام دهد؟آیا در قانون و کتب های مذهبی حدودی تعیین شده؟

نکته:لازم به ذکر است که اهل سنت هم ازدواجی شبیه به ازدواج موقت دارند به اسم " مسیار " که برای آشنایی بیشتر میتونید به لینک زیر مراجعه کنید:

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC_%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B1

موفق باشی.

سلام دوست عزیز
1-متعه به معنی آسان است
و زوج المتعه=ازدواج آسان، ازدواج موقت
اسْتَمْتَعْتُمْ به صورت تفسیر در قرطبی که یکی از علمای بزرگ است اومده و به عنوان زوج المتعه یاد شده.
شما باید مطلب رو به این صورت بیاری چون عربی زبان بسیار حساسی هستش===>ازدواج موقت سرچ کن عربیش میشه=زوج المتعه شما میبایست ابتدا به ساکن، فارسی رو چک میکردین و بعدش میدیدین چی میشه معنیش!!
2-ببین دوست عزیز در ازدواج موقت قانون گذاری بسیار بسیار سخت تر از حد تصوره و اصولا قانون گذاران مجلس در این مورد دچار سردر گمی شدن ولی هم اکنون قانونش موجوده در ماده 22 لایحه طرح حمایت از خانواده من میتونم 2 لینک در اختیارت بذارم که یکیش رو دوس داری
http://www.havadar.ir/content/detail_3225.html
http://www.khabaronline.ir/detail/102314/
البته این موضوع مقداری پیچیده شده و مردان میتوانن ازدواج موقت کنن با شرایطی خاص که: اجازه از همسر اول و انواع اختلالات درون خانوادگی و... شرط هستن.قانون حکم صادر کرده ولی هنوز به حالت اتمام نرسیده و باید بازهم بازنگری بشه البته به نظر من!!
3-من در کل اینو درک کردم که ازدواج موقت بیشتر در احادیث به عنوان ضرورت به کار میره ولی در مورد حد متعه باید سوال کنم من پاسخ این موضوع رو به شما در آینده میدم.
من لینک رو خوندم در هر صورت متعه چیزی واضح هستش که حلاله و حتی علما منصف سنت هم نمیتونن انکار کنن!!(حالا هر چقدر هم اسمش رو عوض کنن)
ونکته آخر اینکه اصلا اینو با زنا قاطی نکنین دوستانی که میخونن بیشتر بدونن میتونن به لینک های زیر مراجعه کنن:
http://www.aria-law.com/Data-View.aspx?lang=fa&id=3891
http://www.hawzah.net/fa/magart.html?MagazineID=0&MagazineNumberID=6581&MagazineArticleID=76704
و اما کتاب ارزش مند شیخ مفید: کتاب متعه
و اما اینکه همه موفق باشن

سالار چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 21:29 http://www.1azadikhah.mihanblog.com

سلام محمد جان.خسته نباشی.

عزیز،من دوباره میگم اصلا مایل نیستم وارد این قضیه بشم و کشش بدم.اما فقط جهت اعتراض به شما و به عنوان آخرین پیام در این مورد ( انشا الله ) این مطلب رو مینویسم:

1_ هر کس مایل هست چه شما و چه دوستان دیگر میتونه واژه ی المتعة رو در سایت ترجمه ی گوگل یا هر سایتی جست و جو کنه و ببینه به معنی " سرگرمی " هست.البته برگردان فارسی به عربی ازدواج موقت همون " زواج المتعة " هست که شما گفتی.لازم به ذکر نیست که واژه موقت مساوی متعه نیست و خود واژه موقت عربی هست.دیگه قضاوت باشه با خوانندگان عزیز که به قول معروف:مردم بهترین قضاوت کنندگان هستند.(البته اگر مانند بعضی ها گوسفند و نادان و عامی فرضشون نکنیم.منظورم شما نبودید )

2_ محمد جان،من مشخصا 2 سوال واضح و دقیق راجع به تعداد و مجاز بودن ازدواج موقت برای مردان زن دار پرسیدم که فکر نمیکنم جواب روشنی گرفته باشم.البته این هم باز به عهده ی خوانندگان که قضاوت کنن.

نکته:این که شما فرمودید مرد زن دار با اجازه همسرش میتونه ازدواج موقت انجام بده یک خطاست که صورت گرفته از طرف شما.چون ازدواج موقت برای کسانی است که توانایی ازدواج دائم رو ندارن والا ازدواج دائم تا چهار بار ممکنه و اصولا ازدواج موقت برای افراد زن دار طراحی نشده.

موفق باشی.

1-درسته دقیقا همینه ولی تفسیر و منابع رو گذاشتم میتونین ببینین
2-تعداد متعه من اطلاع خاصی ندارم فکر کنم از متخصصش بپرسین بهتر باشه!!
3-مرد زن دار میتونه در صورت مشکل داشتن همسرش با شرایطی که بازهم به متخصص مراجعه بشه بهتره!!
البته منم دیگه نت نخاوهم اومد ایشالله بعد کنکور در خدمتم

علی تجرد پنج‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 13:44 http://delkhorha.blogfa.com

تعداد زن متعه تقریبا محدودیت نداره.

ابتدا که سلام
بعدش هم خوش اومدین!!
منظورتون از تقریبا رو نفهمیدم ولی بنا به شواهد مثل اینکه نامحدوده ولی مشخصا فضای سیاسی اجتماعی جامعه موجب شده دیدگاه ها تغییر کنه!!
ممنون از نظرتون
بازهم سر بزنین!!
یاحق، یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد